Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Kristin - 13 augusti 2013 13:26

Fy, vad det är jobbigt just nu! Jag slits mellan mina känslor för Smulan och min önskan om en egen häst. Tro inte att detta är något lätt beslut. Jag har tagit så väl hand om henne jag bara kan.

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hade inte tagit mer väl hand om henne om jag så ägt henne själv. Varje dag har varit rolig (nästan iaf) och jag har lärt mig massor av denna lilla häst. 

Nu är det helt enkelt dags att gå vidare för oss båda två och även om jag hett önskar att jag har möjlighet att hyra in två hästar på Hammarhagen, så är det inte ekonomiskt försvarbart.

Smulans matte letar nu efter en ny fodervärd och det är inte alls skoj. Jag hoppas att det blir till ett riktigt bra hem, för det förtjänar Smulan. Jag "roade" mig igår med att gå tillbaka i tiden och läsa gamla inlägg. Även om jag varit medveten hela tiden om att vi kommit långt, så hade jag ingen aning om att vi kommit så här långt! Helt plötsligt så känns den första tiden som ljusår bort och jag uppskattar allt på ett helt annat sätt. Kanske ett bra sätt att avsluta på?

Något som dessutom slog mig är att jag inte fotat Smulan på länge. Passade på att ta kort idag, men som vanligt så gjorde hon bara en massa konstiga miner och grimaser. Med flit. Jag är helt säker på att hon muppar sig enkomt för att jag har en kamera i handen.

Så här såg hon ut iaf..

  Det är gubben som tagit bilden. Han är ju längre än vad jag är och bilden tog han liksom lite uppifrån. Jag försökte ta bättre kort, men på dem vispar hon med sina väderkvarnsöron, ger mig fula miner eller glor åt ett annat håll. Suck.. Så det blir inte bättre än så här idag..

För övrigt så gick hon bra idag. Nu går det verkligen att rida på mer i traven och hon orkar skjuta på bakifrån. Dock var vi båda lite oinspirerade idag och det visade sig tydligt i ridningen. Svårt att ha motivation när det är som det är. Dystert. Men Smulan gjorde det jag bad om och var fin. Tror att vi båda behöver ut lite mer i skogen.

I morgon ska jag till Täby ATG klinik och exportröntga och klinikbesikta det eventuella hästköpet. Håller tummarna för att det inte dyker upp något negativt, men samtidigt så håller jag en tumme lite för att det är något. Dumt, va?


Ovido - Quiz & Flashcards