Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Kristin - 11 augusti 2013 08:46

3:e huset i rad som vi tillbringar mellan 5-10 minuter att titta på. Halva tiden av ren artighet i två av fallen. Suck..

Idag ska vi kika på ytterligare ett hus och det här är det vi är mest intresserade av. Håller tummarna för att vi vill vara kvar hela visningen!

Min kära mor kom ut till stallet igår och såklart mockade hon. TUR att jag inte gjorde det själv på morgonen! Idag kommer hon också ut, så idag behöver jag inte heller mocka. I morgon börjar jobba igen efter semestern, så då får jag inte heller mocka. Jag har verkligen en ryslig tur som har så fin uppbackning när jag jobbar! Det är något jag är otroligt tacksam för   

Jag red i paddocken igår och filade vidare på det vi tränade på sist för Gunnel. Jag red hela tiden utan graman- annars brukar jag åtminstone börja med den för att sedan plocka av den efter en stund.

Hon var lite okoncentrerad till att börja med men gav sig sedan och slappnade av. Joggade och försökte få henne att slappna av i nacken och sträcka ut huvudet. Efter en stund gick hon jättefint och jag jobbade på i serpentiner och 10 m volter. Sedan ökade jag tempot i ca 10 minuter så hon var tvungen att skjuta på bakifrån och ta mer stöd på bettet. Hon kändes jättefin och jag avslutade med att skritta av henne. Nöjd!

Nu var klockan strax efter 18 så hon fick stå kvar inne med sitt kraftfoder och lite hö. Lämnade fönstret öppet och hon blir så nöjd när hon kan stå där och kika ut.

Idag tänkte jag rida ut. Just nu är det soligt, så jag hoppas det håller i sig.

 

Ovido - Quiz & Flashcards