Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Kristin - 20 augusti 2013 13:29

Jag var lite naiv och trodde att så fort Ernst hade landat hemma, så skulle livet snabbt återgå till sin normala rytm. Så är inte fallet. På något vis så är det fortfarande 100 saker att göra den närmaste tiden..

I morse fick jag ringa och avboka veterinärbesöket med Smulan, då hennes ägare ville skjuta på det. Ytterligare ett samtal för att fråga Millies hovslagare om han kunde tänka sig att sko Ernst för den här gången. Har aldrig träffat killen, men ser att han skor Millie ordentligt. Min hovis gav mig tillstånd att ta en annan för den här gången eftersom hon har händerna fulla i flera veckor framöver. Sedan återgår jag till henne- så lätt blir hon inte av med mig minsann!   

Han kommer redan i morgon kl 08, så nu får Ernst fina fötter igen. Efter det ska jag åka och hämta mer foder hos Lina- det går ju åt mycket fortare nu när det är två hästar som äter..

Åkte till stallet och snackade lite strunt med min mamma som snällt tagit hundarna över natten då jag gärna var hundlös under migränattacken.

Först tog jag in Ernst från hagen en sväng, men bara för att kolla att han verkligen har 145 cm i täckesstorlek och sedan petade jag in ett bett i munnen och kunde konstatera att han har 12,5 i bettstorlek. Efter denna inte så trevliga välkomsthälsning så pysslade jag om honom en liten stund innan han fick komma ut i sin hage igen. Han går nu mest omkring och ser lite borttappad ut stackaren!

Tror han letar efter sina gamla kompisar som han nog aldrig mer får se.

Smulan verkar i allafall ha accepterat sin nya haggranne. Förutom ett bestämt och lite missnöjt stamp med ena framhoven när vi gick och kom tillbaka, så blev det inget mer.

Åkte hem och hämtade gubben som ville följa med till Västerås och Glada Hästen. Tror han är lite sällskapssjuk nu när jag hattat omkring så mycket och dessutom jobbat långhelg.

Köpte ett ofodrat regntäcke med hals åt Ernst och så ett välbehövligt grimskaft. Rara M som äger Mille ville ge mig ett av sina, men det blev ett idag av bara farten.

Snackade lite strunt med Lena som kommer på torsdag fm och (förhoppningsvis) ska få till min sadel till Ernst.

Sedan går jag nog i ide ett par dagar. Tror inte att jag kommer att göra så mycket mer än basic över helgen och på måndag ska jag jobba.

Vara med familjen och hålla på i stallet är det enda jag tänker göra. Resten får någon annan göra!

 

Ovido - Quiz & Flashcards