Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Kristin - 16 augusti 2013 20:07

Ja herregud.. Stackars människor som driver försäljningsstallet där min nya häst står! Jag har bombarderat dem med frågor och funderingar per sms och via samtal- och de svarar fortfarande! Enastående sympatiska människor som det är ordning och reda på! De har stått ut med en massa från mig som mycket pga mitt jobb förmodligen, försöker förutse alla framtida eventuella problem. Har dock insett att det här seriösa hästfolk, så nu släpper jag mitt kontrollbehov o slappnar av. ;)På måndag åker vi och hämtar hem underverket och jag får då tillfälle att träffa den tjej som äger honom i dagsläget.Allt är klart o nu ska jag bara jaga min hovis. Skickade ett fjäskande sms igår morse o blev lite stött när hon inte svarade. Till nyss, när jag kom på varför hon inte svarade. Hon är utomlands på semester och är alltså förlåten!Hoppas hon kommer hem snart och kan sko om nya hästen, annars får jag se om någon annan kan den här gången,för byta hovis vill jag inte.Hon är superbra, noggrann, trevlig o allt positivt jag kan komma på.Har ringt och bokat in Lena från Glada Hästen på torsdag. Vi skulle kunnat fixa det tidigare om jag hade lastat och åkt till affären, men han är bara 4år och nyss bytt hela sitt liv då. Tror det räcker för en vecka..Smulan har ett fantastiskt grimskaft, ett sådan där nh pryl. I början tyckte jag det var klumpigt men nu vill jag köpa mig ett eget. Kan faktiskt inte tänka mig ett vanligt.Längtar väldigt mycket tills på måndag! Tur att det ändå inte är så många dagar kvar. =)

Ovido - Quiz & Flashcards