Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Långritt

Av Kristin - 18 september 2009 19:01

Idag red jag och den andra inackorderingen ut på en långtur för att jag och Newada skulle få se oss omkring. Vi var ute i nästan två timmar Skrattande

Vi red på en bro över en motorväg och på hemvägen så red vi under samma motorväg. När vi skulle över bron hoppade vi av hästarna och gick över eftersom den andra tjejen berättade att folk tutat när hon ridit där tidigare. Smart..

I början var Newada tokpigg och taktade runt så den andra hästen hade svårt att hänga med. Newada är ju inte så där jätteförtjust i att jag rider med handbromsen i så hon hade sina åsikter om sin tråkiga matte..

Efter att vi travat några kilometer slappnade hon av och vilade på steget i skritten. Tyvärr tyckte stona att de skulle tävla mot varandra så varje trav och galoppsträcka var lite av en kamp, men de hade såå roligt! Varje gång jag kortade tygeln så sköt hon iväg, liksom för säkerhets skull..

Att rida under motorvägen var läskigt tyckte Newada och hon såg mäkta förvånad ut när det brände förbi en långtradare ovanför hennes huvud.

Jag hade lite ont i rumpan och Newada såg något trött ut- vilket hon aldrig skulle erkänna frivilligt- när vi kom hem men det var en jätterolig tur. Jag och Marianne kom överens om att rida ut igen på måndag eftermiddag, det är så trevligt att ha någon att rida ut med.

Nu några timmar efteråt känner jag att jag troligtvis kommer att ha träningsvärk i morgon. Känner att jag har någon slags skum mjölksyra i mina armar som gör att kroppen känns lite som gelé. Rätt åt mig! Tungan ute

I morgon tänkte jag rida en stund på ridbanan och på söndag blir det nog en omgång med min nyinköpta lounge för Newadas del.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards