Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Kristin - 12 augusti 2009 14:31

Jag har gått och blivit lite häst blgg beroende..!  Det är några där ute som jag läser varje eller så gott som varje dag. Det är roligt att läsa om andra hästar och hur ryttare och ägare kämpar med sina hästar och allt runt omkring.

Känner mig helt plötsligt inte så ensam! Hur det än är så har jag inte så många vänner som är riktigt hästintresserade. Min bästa vän är det (det är ju där Newada är just nu), men utöver det så är det rätt så glest..

Det är väl på sätt och vis bra, då jag kan bli lite lätt insnöad på hästar. Antar att det mycket beror på att jag grubblar rätt mycket på Newada och allt runt omkring henne. Hon har många fysiska problem och även om de börjar lösas upp, så ligger de lite lager-på-lager.. Sedan är det ju så att hon fått stryk någon gång i livet från ryggen. Hon blir lätt stressad när hon inte förstår och det går inte att rida henne med spö. Det hände även en gång att hon gick upp i varv och stressade som en galning när en särskild tjej kom och höll lektion på samma ridbana som jag red på..

Klart att det finns mycket att klura på och det är därför det är skönt att ha "normala" vänner också som inte kan ett smack om hästar.. =0)

Tänkte lägga ut några bloggar här, som ett tips till andra hästintresserade. Kanske finns det någon därute som också följer någons blogg?

Ovido - Quiz & Flashcards