Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Kristin - 17 augusti 2009 09:29

Var ute på nätet och surfade runt på olika hästaffärer. Hittade ett helt oemotståndligt schabrak som jag beställde. Ja, jag vet.. Jag är 35 år gammal och rider stor häst. Jag borde inte köpa sådana här schabrak, men jag kunde inte låta bli.. =0)

Kanske är det så att den lilla flickan i mig behövde få sin röst hörd, jag vet inte..

Ska in till stan i morgon och shoppa lite mer. Newada behöver lite täcken att ha nu när hon kommer hem. Det är ett kallstall hon ska stå i. Jag har haft häst i kallstall förr och det är verkligen det bästa för hästarna. Ägarna får frysa lite, men det gör ju inget.

Stallet har vattenkoppar där vattnet håller 2-4 grader varmt och en stor värmefläkt om det skulle bli riktigt kallt ute.

Det finns fina utrymmen att värma sig i, bl a ett kök med kaffebryggare, micro och DISKMASKIN *asg* Här har de verkligen tänkt till..

En stor och rymlig sadelkammare och spolspilta med GOLVVÄRME..

Nå, tillbaka till shoppandet..

Newada behöver ett mellantjock innetäcke att ha nu när hon kommer tillbaka. Det är trots allt rätt kallt om nätterna. Letar efter ett med halvhals, det är vad jag helst vill ha. Tänker att jag troligtvis ganska snart kommer att behöva klippa henne och för att hålla värmen bättre så är ju hals optimalt. Det är verkligen svårt att hitta en bra innetäcke med hals, helt omöjligt faktiskt. *suck*

Ett bra regntäcke tänkte jag också införskaffa. Hittade det här, och jag tycker att det låter riktigt bra. 3000 i vattenpelare, 3000 i andasegenskaper och yttermaterial i 1200 ribstop. Täcket har hel hals och kostar 675 kr. Kanonpris! Är det någon som har testat det? Behöver 155 cm och det ska tydligen komma i augusti, så nu hänger jag på hemsidan varje dag och ser om det har kommit in..

Här är länken till sidan

http://www.hastprodukter.se/products.asp?catid=11&artnr=600101

Newada behöver transportskydd också. För att göra en lång historia kort, så slaktade Excel dem medans vi transporttränade (plus två fina tävlingstäcken)..

Hittade höga skydd på samma sida för 319 kr, så det blir nog att jag köper dem där.

Det finns en helt underbar hästbutik i Borlänge som heter Aubiose. Dit tänkte jag försöka ta mig i morgon och kika efter täcken. Vet ingen butik som skulle kunna vara bättre och har ni vägarna förbi så åk dit! Det är ett måste =0)

Kanske hittar jag transportskydd i samma prisklass där som på nätet, de har ju som sagt en hel del saker där. Rena rama julafton för en hästmänniska.


Bilden visar schabraket jag beställde igår =0)

Ovido - Quiz & Flashcards