Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Kristin - 16 augusti 2009 11:53

Om två veckor kommer Newada hem igen. Jag vet ju att hon har det så bra där hon är och jag har verkligen inte haft tid, men nu saknar jag henne!

Har funderat på att lägga ett veckorschema till henne för att lägga upp en plan för närmsta halvåret. Dock tror jag mer just nu på att känna efter varje dag vad som är det bästa just den dagen. Hon behöver mycket mjukgörande arbete och öva mycket på att lyssna tillbaka. Framåt kan hon redan minsann *skratt*

Satt och läste gamla blogginlägg och tänker då på den gången jag red över bommar i trav och försökte få henne att sakta av till skritt mellan dem (15meter mellan bommarna). Totalt omöjligt..

Jag vill ju att hon ska kunna lyssna bättre på ryttaren och komma tillbaka mer, bli mer lydig och inte bara köra sitt race. Då kan vi börja diskutera att hoppa. Vore kul!

Det händer så mycket mer med ridningen när man kan lägga in studsserier och mer avancerade bomövningar. Den riktiga hoppningen lämnar jag över med varm hand till min kompis, men det grundläggande törs jag fortfarande göra  =0)



Ovido - Quiz & Flashcards