Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Kristin - 21 augusti 2009 16:29

Nu har jag bokat en tid hos Lena som äger Glada Hästen i Västerås. Hon ska komma ut med sadlar och prova på Newada. *spännande*

Hoppas det finns någon som passar henne bara.. Har önskat en dressyrsadel (så klart) med djup sits och ordentligt stöd för skänklarna. Det viktigaste är dock att sadeln passar hästen, mina behov kommer så klart i andra hand..

Har lagt en hög summa som nivå för en bra begagnad sadel, så jag håller tummarna för att drömsadeln finns med i bilen nästa måndag..

Återkommer med mer om det då..  =0)

Av Kristin - 21 augusti 2009 10:12

Om nio dagar så kommer Newada hem =0)

Igår ringde jag mamman i familjen som äger stallet där Newada ska bo, och allt verkar fortfarande toppen! Hon verkar precis lika trevlig som resten av familjen. Det ska bli så kul!

Ska ringa dottern idag och komma överens om en tid nästa vecka för att skriva papper och köra över lite saker inför helgen.. Hon har för övrigt kvalat till junior SM i hoppning som går i slutet av augusti. Håller så klart tummarna för henne =0)

Är så nyfiken på sakerna från Horze som jag beställde. De har i allafall skickats från Holland i förrgår, så de är på väg. Nya tränset är i storlek x-full och är så fint! Newada har en vattenskalle, så "gamla" tränset i storlek full är lite...litet.. Nå, en smart dam måste ju ha stort huvud för att få plats med alla kloka tankar *s*




Ovido - Quiz & Flashcards