Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Morgonstund luktar häst ;)

Av Kristin - 21 augusti 2013 12:53

Klockan ringde plågsamma 06.30 i morse. Var på plats till hovis kom kl 8. Han var snabb, duktig och trevlig om än lite tystlåten. Själv hade jag bara fått i mig en halv kaffekopp och ingen frukost, så jag var inte så pratglad själv heller för ovanlighetens skull..

 

Nu är Ernst nyskodd och redo att börja jobba lite. Efter skoningen gick jag ut i paddocken och flyttade runt honom lite enligt NH. Han är en snabb elev och förutom att han tappade lite fokus ibland, så förstod han snabbt vad det var jag var ute efter.

Eftersom jag är så rysligt bortskämd med att Smulan hela tiden sköter sig när jag leder henne så är det extra drygt att ha en stor frieser som taktar jämnsides eller försöker gå före mig. Jag jobbar på med att hela tiden snabbt vända i en liten volt så jag hamnar före, men ibland blir det många volter..   

Tänkte vänta med att tvätta honom, men han är i desperat behov av en riktig schamponering så jag tänkte ta tag i det i kväll. Stackarn- det kommer bli åtminstone två tvättar av man och svans idag så det mesta av allt ingrott släpper. Tänk vad fin han kommer att vara sedan!

(inte min Ernst tyvärr..)  

Idag tänkte jag tömkörningslongera Ernst så jag får ut honom ordentligt på volten. Ska bli kul att se hur han är att jobba med.

Smulan tror jag behöver en koll i paddocken idag. Hon har ju bara haft någon annan än mig på ryggen vid två tillfällen sedan jag lånade henne i höstas. Tjejen som red Smulan igår hade lite problem med formen och munnen på henne, så jag tänkte bara kolla att hon är som hon brukar vara, lilla Smulan.

Hon kanske också skulle behöva en schamponering, vi får se hur mycket Ernst tar muusten ur mig..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards