Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Allt möjligt.. (4 dagar kvar)

Av Kristin - 26 augusti 2009 15:43

Idag var jag inne på Glada Hästen och skaffade ett finanskort så jag har råd att köpa ny sadel. Jag är tyvärr inte så väl bemedlad (rik) att jag kan punga ut de pengarna ur egen ficka i ett köp.. Nu är det avklarat och beviljat så nu är det bara sadeln kvar =0)

Fick en riktigt bra lön, så jag har beslutat att köpa ett bak on track täcke till Newada också. Fleecemodellen kostar 1850kr på G.H, så det blir ett sånt. Har en annan modell sedan tidigare, men jag testar det här nu så får vi se. Talade med tjejen som har Newada (min bästa kompis) och hon är tydligen öm i höfterna vilket hon tydligt på sto-vis visade (sparkade)..

Sedan är Newada tydligen lite öm i framhovarna sedan hon lyckats kliva ur sina skor ett par gånger i det vackra sommarvädret vi haft *hrm..*

Det får bli en kur med biotin också. Fibergi och mineraler står på inköpslistan sedan tidigare..

Sedan har paketet från Horze kommit! Spännande! Tänke hämta ut det på fredag och köra sakerna direkt till stallet, samtidigt som jag åker över med foder och dylikt..

Gjorde en rejäl självransakan igår. Var nere och gjorde en inventering i källaren och insåg snabbt att en källarmiljö är inte det bästa för läder. Mögel har börjat visa sig lite överallt på sakerna.. *suck*

Sambon kom på den ursmarta idén att donera sakerna till den lokala ridklubben- SoRF, jag har ju så sjukt mycket saker jag inte använder och om en liten tid så får jag ändå kasta sakerna. Känner en tjej som jobbar på SoRF, så jag skickade iväg ett sms igår och hörde mig för om hon trodde de ville ha sakerna- och det ville de! Så nu blir jag av med täcken, schabrak, sadelgjordar, grimskaft, grimmor, bett och ALLT jag inte använder. GUD så skönt! Och så vet jag att de kommer till nytta. *glad*

Fick dessutom telefonnumret till stallets equiterapeut Mats Gunnarsson, som för övrigt b la Westerholm anväder sig av. Ringde idag på eftermiddagen, och han kommer på tisdag.

Ska bli spännande att höra vad han säger.. Antar att han kommer att hitta en del för oss att jobba på.

Det blir en riktigt fullbokad och intressant vecka nästa vecka =0)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards