Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Idag!

Av Kristin - 30 augusti 2009 08:02

Idag kommer Newada hem!

Vaknade i morse och när jag tänkte på vad som skulle hända idag så pirrade det i magen =0)

Det är så kul att få känna sig som en liten flicka igen! När man har haft häst hela livet är det mycket som blir rutin och att vara utan häst är nog det bästa som hänt mig. Det är liksom kul igen- riktigt kul! Ser fram mot att åka ut till stallet varje dag, rida och pyssla om min häst. T om borsta lera känns roligt just nu =0)

Hur det än är så har jag kanske lite glömt bort glädjen med att ha häst och allt som det innebär. Det är lätt att det blir rutin och att man glömmer bort hur priviligierad jag är som har möjlighet att ha egen häst.

Ett tag kändes det helt omöjligt, då jag tidigt förra året gick igenom en jobbig skilsmässa. Då lovade jag mig själv att jag skulle skaffa häst igen så fort ekonomin tillät det. Inte hade jag anat att det skulle bli så snart!

Även om Newada kanske aldrig blir den tävlingshäst jag önskat, så är hon perfekt för mig. Jag har köpt dyra unghästar (har aldrig haft råd med dyra "färdiga" hästar klar att gå högre klasser) bara för att upptäcka att kapaciteten finns där, men vi passar inte ihop.

Nu har jag hästen jag verkligen gillar. Om nu det är så att hon inte är tävlingshästen jag önskat, så går det i andra hand. Har tankar på att betäcka henne om något år, om nu det är så att hon inte funkar som tävlingshäst.

Just nu är det bara så himla kul att ha en häst som verkligen passar mig, att mysa med och som jag njuter av att rida. Antar att det är därför det pirrar i magen.. =0)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards