Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

*wiiee!*

Av Kristin - 30 augusti 2009 21:01

Idag kom Newada hem =0)

Min kompis har tagit väl hand om henne. Hon är i (för) fint hull och har musklat på sig. På väg till stallet fick jag ett sms som fick mig att skratta. Kompisen förvarnade att hon inte hunnit tvätta Newada, men eftersom hon visste att jag skulle tvätta henne ändå så hade hon låtit bli. Så helt rätt! Det är faktiskt roligt att tvätta henne och se smutsen rinna av =0)  Sjukt..

Nå, när vi visat stallet och fikat så tackade kompisen för sig och åkte hem. Newada hade ätit upp sitt hö och gnäggade tyst ett par gånger när hon hörde mig stöka runt.

Satt upp och red i ca 10 minuter för att förbereda inför sadelprovningen i morgon. Dels för att hon inte gått just något på en vecka och dels för att Newada är lite speciell. Hon blir alltid stressad av ryttarbyte och eftersom någon annan ridit henne i två månade så är ju jag den nya ryttaren.. *yeay*

Sedan tog jag in Newada i spospilat och skurade henne så gott jag kunde. De har inte satt upp krokar för att binda upp hästen när man spolar av den. Newada beteer sig alltid som om jag försöker dränka henne, så det är ju så där lagom kul. Idag var hon hyfsat snäll att tvätta, så hon blev i allafall relativt ren =0)

På med täcke och sedan in i boxen. Där stod hon och mumsade på lite mer hö när de andra hästarna kom in för lite middagsmat.

Lämnade henne där. Hon såg väldigt tillfreds ut. Frukost kl 07 och kvällsmat efter kl20. Sedan får de lunch och middag också. Att hålla ner Newadas vikt kommer inte att bli det lättaste..

I morgon bitti kommer Lena från Glada Hästen ut för att prova sadlar. Spännande! Återkommer efter det med lite bilder och är då förhoppningsvis också ägare till en dressyrsadel..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards