Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Kristin - 12 januari 2010 21:30

Idag var det kallare igen, -17 grader sa termometern.   

Dock visade solen sig och himlen var blå, så jag beslöt att rida ut en sväng med Newada. Hon har ju bara gått några gånger sista tiden och jag har itne ridit ut, så idag var hon jättepigg så klart!

Grusvägen till stallet har någon cm is och sedan ca 5 cm snö kvar liggandes i en tjock, skrapad madrass. Travade ca 15 minuter och Newada var HET! Red med kombinationsbettet även idag och hon protesterade lite. Dock inget överdrivet, bara "släpp mig tack, det här går för långsamt!"

Totalt var vi ute i ca 30 minuter och på hemvägen blev det lite galopp. Newada fick välja själv och då blev det höger galopp, vilket är den hon har lättast för.

Skulle hämta dottern på dagis vid tolvtiden men HÖR OCH HÄPNA!! Jag hann dra av pälsen på den sidan jag inte tog sist PLUS att jag putsade på den andra sidan också. Det blev lite hackigt runt huvudet, men nu är det i allafall lika hackigt på båda sidorna   

Skönt!

Såg då också att hon skrapat upp en litet sår hon fick av sin gamla sadelgjord. Konstigt. Måste ha koll på det och sätta sadeln lite längre bak. Hon blödde inte men såret såg helt klart lite upprört ut.

Inte så bra..

I morgon tänkte jag jogga henne på vallen bakom stallet. Där ska förresten ridhuset ligga till våren/sommaren- längtar! Dessutom blir det en skrittmaskin också- sweet!

I morgon är tredje dagen jag rider med kombinationsbettet, då kommer jag troligtvis ha bestämt mig för att köpa ett själv för att ha när jag rider ut och för att byta av de andra betten med.

Newada fick gå lös medans jag plockade undan. Det är såå roligt och spännande tycker hon! Hon ser ut som om hon håller på att hitta på hyss och ögonen spelar och öronen är spetsade. Syns att hon har kul!

Lite halm och hö och ett äpple i krubban så klart. Magen verkar ha lugnat sig redan, om det nu beror på MagTarm eller på att jag sätter alla hösäckar i spolspiltan så hon inte får kallt eller isigt hösilage, vet jag inte men det verkar funka..

Ovido - Quiz & Flashcards