Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Kristin - 20 januari 2010 19:49

Direkt efter jobbet i förmiddags så blev jag medbjuden i sista sekunden på en kurs. Dumt att inte ta varje tillfälle i akt att bli klokare och utvecklas på arbetsplatsen   

Det betydde att jag inte skulle hinna rida Newada idag, vilket kändes så där.. Dock så fick ju hon sin vaccinering igår och skulle ändå ta det lugnt idag, så jag antar att det var rätt ok att hon vilade.

Var i stallet vid 16.30 och då var Newada redan inne i sin box och stod och dammsugade upp det sista av sitt eftermiddagshö. Hon såg lagom glad ut när jag kom med kärra och grep för att städa i boxen. Hon vill gärna var ifred i sin box, och med tanke på att hon inte haft något vidare lugn och ro sedan hon kom till Sverige, så kan jag förstå henne.

Dock reagerade jag på att hon verkade nervös och lite avvaktande över att jag var där inne med grepen. Det är så uppenbart att någon slagit henne eftersom hon kunde tänka sig att jag skulle kunna slå henne bara för att vi båda var i boxen samtidigt. Jag som dessutom ska vara hennes trygghet. Det var faktiskt lite nedslående.. Har ju bara mockat med Newada i boxen två gånger förut, så det är ju inget någon av oss har vana på. Antar att det får vara ursäkt för att hon är så på tårna..

Gjorde klart och gick för att packa mat. Tog med mig sopborsten tillbaka för att göra fint runt boxen och då blev det stopp. Newada dammsugade genom mina kläder och talade om för mig att hon kände att jag hållit på med fibergi. Hon ville ha! Fick putta bort henne och säga till på skarpen för att hon skulle sluta. Newada är en riktig gottegris   

Sa god natt och åkte hemåt. I morgon ska jag iallafall rida!


Ovido - Quiz & Flashcards