Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Kristin - 22 januari 2010 11:15

Idag fick jag sällskap av den andra inackorderingen, M. Det var en trevlig överraskning då vi knappt setts den senaste veckan.

Mockade och gjorde klart allting i stallet innan jag tog in Newada. M skulle också rida, så vi gjorde sällskap. Satte på Newada kulbettet och benskydd, för vi tänkte rida i skogen. När jag ska pulsa runt i djupsnön utanför stallet så känns det nästan värre att ha benskydd då det bara blir en massa snö innanför dem, det kan inte vara så skönt..

Men eftersom vi skulle ut bland stock och sten i skogen så satte jag på skydd. Newada var väldigt pigg och hade öronen så spetsade att de nästan gick i kors. Hon taktade lite och däremellan klev hon på så att Zamona hade svårt att hänga med. Vi skrittade på snöiga småstigar i ca 45 minuter. På vägen hem var Newada mer avslappnad (och vi båda fulla med snö både här och var..) och kunde vänta in kompisen.

Det var en jättetrevlig liten runda som vi båda uppskattade och att ha sällskap var nog det bästa   

Funderade på om jag skulle tvätta Newadas svans idag, jag har ju skjutit på det ett tag. Beslöt dock att skjuta på det tills i morgon eftersom jag hade en tid att passa idag. Lämnade Newada inne med lite extra lunchhö och åkte hemåt.

Ovido - Quiz & Flashcards