Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Kristin - 19 januari 2010 13:31

Idag på morgonen ringde jag till veterinären, för det är dags för Newada att få sin andra och sista spruta i grundvaccineringen.

Det visade sig att Magda bara kunde idag före lunch, annars skulle jag få vänta tills nästa vecka. Lika bra att ta idag då tänkte jag och tackade ja.

Magda är rysligt bra på att ta hästar, så när hon väl kom så hann inte ens Newada blinka innan hon var vaccinerad. Skönt! En sak mindre att tänka på   


Min kompis R som ridit Newada under sommaren och tävlat en gång, har börjat tala om årets tävlingssässong. Som det ser ut nu så kanske Newada och R åker och tävlar en lokal tävling i Fagersta i mars. Roligt! Jag vet att Newada älskar att hoppa och hon gillar R så det kommer att bli kul för dem båda. Själv är jag nöjd med att i bästa fall, (om jag inte jobbar) få leka hästskötare.


Borstade av Newada efter att veterinären åkt och satte in henne i boxen. Idag får hon vila, och så kör vi lite lugnt ett par tre dagar fr om i morgon. Det är viktigt att ta det lite lugnt efter att hästen blivit vaccinerad. Har inte märkt att Newada känner av vaccinet, inget som hon visar i allafall men det är lika bra att ta det lugnt ändå.

     

Ovido - Quiz & Flashcards