Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Kristin - 13 januari 2010 10:30

Det märks att det inte längre är så himla jättekallt ute. Newadas box som har varit ovanligt lätt att mocka och hållit sig ljus och fräsch har nu börjat se ut som vanligt igen. Det går åt rätt mycket spån, men eftersom jag vill ha en både tjock och ljus bädd så får jag helt enkelt ta det.

Igår kom förresten nytt spån. Vi har tidigare använt RS men nu blev det Karl Hedin. Antar att det är en ekonomisk fråga i slutändan..

Skönt att jag klippte Newada igår, hon såg faktiskt rätt fin ut under täckena. Använde kombinationsbettet för tredje och sista dagen i rad. Hon kändes fin i skritt och trav men så flippade hon ut fullständigt i galoppen. Det var bara att hålla i sig för hon blev jättehög, kort som en shettis och så hade jag helt plötsligt ingenting i handen. Inte så kul. Satte händerna i manen och styrde ut i den ljupa snön.

Antar att Newada på sitt alldeles egena och underbara sätt talade om vad hon tyckte om bettet..

Jag gillar faktiskt bettet ändå och funderar på att köpa ett för att ha ett sådant att rida ut på. Sedan sitter jag och klurar på om jag ska köpa ett rakt syntetbett och prova. Vill ju ha något annat än det raka bettet att rida på till vardags..

Sedan har jag kommit fram till att jag borde prova att rida henne med en remontnosgrimma. Tycker de är fula på de flesta hästar, men Newada är verkligen APFUL i dem..   

Men om det nu är så att en sådan funkar, så..

Red inte så länge, det var verkligen fuktigt ute även om det var -15 grader. Både jag och Newada var full med frost efter bara ca 15 minuters ridning.

I morgon tänkte jag cantra lite i trav och galopp, lite kravlöst så där..


Ovido - Quiz & Flashcards