Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Kristin - 2 mars 2013 21:40

Gick av jobbet i morse och mellanlandade hemma innan jag åkte till Västerås och hjälpte mamma med hennes jobb idag.

Sedan hem till mamma och byta om och ut till stallet för att ta hand om hästarna. Red först Smulan som var pigg men ändå riktigt trevlig trots att hon stått en dag. Att lägga om maten efter ny foderstat har gjort susen för hennes temperament. Rider fortfarande mest i skritt för att jobba på formen och att hon ska bli mer stadig i formen. La in en del trav och någon galopp.

Släppte sedan ut henne i hagen igen och tog in Lattjo. Han var verkligen SUPERfin idag! Så fort jag kortade tygeln så släppte han efter och gick i form. I traven tog han direkt ett lätt stöd i handen och försökte inte bara springa iväg. Lät honom pusta lite och galopperade lite. Där var det svårt att få honom att gå i form, men det är ju inte så konstigt.

Tillbaka i traven försökte han vräka sig på och springa iväg, men med lite övertalning så slappnade han av. Avslutade med att flytta honom lite i öppna, sluta och skänkelvikning och idag flyttade han sig direkt. Helt enkelt jätteduktig och fick massor av beröm!   

Lattjo fick stå kvar inne och fick sällskap av de andra hästarna. Tyvärr jobbar jag i morgon igen, men kanske skulle hans matte M kika förbi och ev rida i morgon. Kul! Annars får han vackert vila i morgon- precis som Smulan.

Kommande vecka är fullspäckad, men jag hinner med hästarna iaf. Jag jobbar bara onsdag den här veckan så då blir det tillräckligt med ridande ändå.

Var hemma 18:30 och fick äta min lunch då. Lång dag, men rolig!

   Lattjo står och njuter i solen

Av Kristin - 2 mars 2013 19:45

Hittade den här reklamen från teleoperatören 3. Heelt underbar   

Jag har alltid trott att hästarna har saker för sig när inte husse och matte tittar på. Här finns det nu bevis..

Eftersom jag tragiskt nog inte får bädda in klippet direkt, så får jag vackert länka istället..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ekr05T9Iaio

Ovido - Quiz & Flashcards