Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Kristin - 28 mars 2013 20:13

Idag satt jag på Lattjo för första gången på nästan 1 1/2 vecka (9 dagar). Han var lite grinig och sköt rygg första biten jag satt i sadeln. Efter så där 50 meter slappnade han av och gick som vanligt. Om det hade varit en annan häst- riktig ryggont- så hade jag inte satt mig i sadeln, men Lattjo behöver gå. På en sunt och smart sätt.

Jobbade honom lösgörande i skritt och trav och förutom att han var pigg (nähää..?) och låg på, så kändes han nästan som vanligt. Tyvärr jobbar jag i morgon, så då får han stå- men jag tror att det är viktigt att han går så mycket som möjligt ett tag framöver.

Vi red tillsammans med stallägaren M på hans Helmer. De där två tillsammans.. (Lattjo och Helmer) De är precis likadana! De går iaf riktigt bra ihop när man rider.

Efter att jag gjort klart stallet red jag Smulan. Vi tog en annan längre runda idag och Smulan fick skritta mycket, men jag passade på att jobba henne idag också. Hon har helt klart blivit mer mogen i ridningen, bara på några veckor. Det är sjukt kul att rida henne!

Vi har bokat in oss för att åka och rida i Gunnels ridhus på lördag och sedan efter sadelutprovningen så bränner vi av ett träningspass för henne på torsdag. Nyttigt!

Hoppas isen släpper ute så vi kan rida på och plocka av broddarna. Jag vill helst inte bara sitta och åka till ridhus utan jobba här hemma också.

Längtar redan tills på lördag och möjligheten att jobba lite mer på formen. Utvecklingen går fort just nu!   

 

Ovido - Quiz & Flashcards