Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Kristin - 23 mars 2013 17:54

Idag på förmiddagen var vi iväg och hämtade mer hö till hästarna. Tänk vad svårt det är i år att hitta tillräckligt bra hö! När man dessutom måste kunna momsa höet, så verkar det nästan vara omöjligt! Analyserat, fint och momsat= svårt. Det här höet hade en riktigt bra analys, var momsat men lite dammigt i vissa balar.. Så vi köpte inte så mycket som vi hade räknat med. Jag är petig med höet och vill ge så bra som möjligt, men i år verkar det som sagt svårt. Den som stallet vanligtvis köper av har varit tvungen att elda upp en stor del av den ynka lilla skörd som blev. DET kan inte vara kul.. Hoppas 2013 är ett bra hö år!

Lattjo får ju vila nu eftersom han bara har tre skor och jag LIDER faktiskt med honom! Han tittar så långt efter mig och undrar nog varför bara Smulan får ridas. Han gnäggar och pratar mycket så jag tror att han verkligen vill ha sin del av min uppmärksamhet helt enkelt. I morgon ska jag pyssla om honom lite så han inte känner sig bortglömd   


Hade tänkt jogga Smulan idag, men tänkte om och tömkörningslongerade i stället. Vad glad jag är att jag gjorde det!! Förra gången testade hon mig lite, men idag gick det superbra! Hon laddade en enda gång, när jag bytte varv. Då gick det fortare och fortare i traven och så gjorde hon en tjurrussning. Det är ju inget problem att reda upp hennes bus när jag har två tömmar att ratta runt henne med.

Vi gjorde några galoppfattningar och hon var väldigt lydig och fin. Minst ett öra åt mitt håll hela tiden och väldigt lyhörd för min röst. Hon blir bara trevligare för varje vecka   

 


Ovido - Quiz & Flashcards