Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Kristin - 12 mars 2013 21:52

Varför inte toppa en lång dag med att få lite mer gjort??

Åkte tillbaka till stallet strax efter kl 20 för att möta upp sadelutprovaren Lena. Precis som jag misstänkt hela tiden så passar inte Smulan och sadeln ihop så himla bra. Den är för vid i bommen, för svängd och för liten för min rumpa (och NEJ min rumpa är inte gigantisk, tack så mycket!..) Vi får klippa och klistra, som vi gjort ett tag, med tjock polypad och på det lägga på lite vaddering fram så sadeln kommer upp lite där. Den ligger tydligen och (kan eller gör) skjuter på bogbladen lite. I värsta fall får vi "stå ut" upp till 6 veckor till innan en BRUN sadel kan komma indimpandes i Sverige. Det finns två sadlar i Sverige tillgängliga just nu- och förmodligen är de båda SVARTA.. Det får jag veta i morgon förmiddag. Tydligen vill "alla" ha en svart. Inte vi dock.

Så snart är jag ägare till en Santa Cruz Leopold, STP (ullstoppad) med monoflap och gentec. Längtar!

  Den ser så sjukt skön ut. Vet inte om det kan bli så mycket bättre..   

Av Kristin - 12 mars 2013 17:32

Jag är helt slut. På ett bra sätt. Jag menar- jag känner mig nöjd med min dag. Kom hem från jobbet i morse, drog en snabbkurs i hur man sätter på en avtagbar dragkrok och medföljande adapter till belysningen (det finns säkert någon fin bil-term för det, men jag är hästmänniska så jag säger så..). Sedan iväg till stallet, plocka fram alla saker, lasta bilen och hästen. Iväg till ridhuset och köra en genomkörare med lilla Smulan som tycker just det ridhuset är JÄTTELÄSKIGT!!   

Till slut släppte det mesta, men då var jag skakig i benen och Smulan trött och svettig. Sedan åkte vi hem igen och hon fick gå ut i hagen med morötter och lunchhö.

Sedan var det dags för Lattjo. Vi följde med stallägaren M och Helmer ut på en mycket trevlig skrittur i solskenet. Vi passade på att trava och flytta lite sidvärtes medan de skrittade. Helmer har fått en lättare smäll på griffelbenet och ska skrittas i två veckor till. Han ser nu iaf fräsch ut, vilket är positivt.

Efter det fick Lattjo sitt lunchhö och båda hästarna nytt vatten i hagen. Sedan skulle transporten städas, ställas in i verkstaden och låsas. Tänk så mycket bra backträning jag får! Med transporten alltså, inte med hästarna..   

Efter att ha gjort klart boxar, mat, vatten och putsat på utrustningen så var jag rätt mör i kroppen. Allt detta på lite yoghurt till frukost. Var hemma till kl 16 ungefär och då fick jag äntligen lite lunch.

Nu känner jag mig rätt trött i kroppen. Det ska bli intressant att se hur formen är i morgon..

Hoppas jag iaf kan borsta tänderna själv ikväll..

 

Av Kristin - 12 mars 2013 17:28

Det har kommit ut en reklam för Horseware täcken. Den är så rar att jag vill dela med mig den till er. Tyvärr får jag inte bädda in den, så jag länkar istället..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4bVVc8HP9lU

Ovido - Quiz & Flashcards