Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Kristin - 13 mars 2013 17:02

Idag på fm var hovis ut. Jag var i stallet redan innan 8:30, så när hon dök upp vid 11 tiden var stallet klart och hästarna motionerade. Skönt!

Smulan var lite stökig för ett ögonblick när hovis spikade på en av bakhovarna. Hon gillar verkligen inte höga ljud.. Ut över det så slapp jag skämmas. Sulorna åkte av, men eftersom det fortfarande är en massa minusgrader och snö&is ute så fick hon behålla broddarna på. Kan inte våren komma snart, hörrni??

Nu har hon nyskodda, fina hovar- eller som hovis själv uttryckte det "balettfötter". Antar att det är någon dressyrterm som jag missat..   

Sedan fick jag goda nyheter här på eftermiddagen. DET FINNS EN BRUN LEOPOLD I SVERIGE!! Inte ens Santa Cruz återförsäljaren trodde först sina ögon när han hittade den. Som sagt..alla vill ha en svart.. Att en brun, 17.5, STP med monomflap och gentec fanns, låter helt otroligt..

Den kommer att landa hos min sadelutprovare inom någon dag *wiiee*!!

Jag vågade inte tro att jag skulle kunna ha en sådan tur, så jag hade ställt in mig på att få vänta 6 veckor. Nu ser det ut som om jag skulle kunna rida omkring i sadeln redan nästa vecka. Lycka!

 

Ovido - Quiz & Flashcards