Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Kristin - 17 mars 2013 19:52

Idag efter jobbet åkte jag hem, åt frukost, bytte om och drog till stallet. Börjar bli en hejare (typ) på att backa med släp! Det är lite trixigt hemma på gården och jag måste backa borta vid ridhuset också. Nyttigt! Funderar redan på om det inte börjar bli dags att ta det utökade b-kortet snart..

Packade bilen, lastade Smulan och åkte till Sara för att träna. Jag tyckte dock inte att jag fick ut så mycket av träningen. Med det sagt så säger jag inte att det är fel på Sara, bara att kombinationen inte funkar.

Hon var inne på samma sak som Gunnel, att Smulan måste slappna av och gå framåt. Gunnel hittade ett sätt att komma dit, medan Sara bara ville att jag skulle rida framåt. Smulan blev mer spänd av att jag bara skulle rida framåt och framåt hela tiden medan hon smackade från backen. Vi kom liksom inte längre på hela lektionen, utan vi travade bara runt runt och runt och vi blev jättetrötta båda två.

Trist att det inte funkade, för det hade varit toppen att ha två tränare att kombinera med varandra och få mer tid i sadeln för en tränare.

På fredag rider vi för Gunnel igen. Det ska bli intressant att se om vi får fler lika nyttiga tips, för jag kände verkligen att hon förstod oss.

Då kommer Smulans ägare också förmodligen. Hon vill väl se hur det går för oss och se hur det går när vi rider för Gunnel.

Den här veckan som kommer har jag tänkt rida hemma och jobba på den läxa vi fick förra veckan. I morgon tänkte jag bara jogga ut en stund och jobba igenom den eventuella träningsvärken/stelheten från idag.

Lattjo fick vila idag. Blev lite dyster efter träningen och eftersom Lattjos matte var ute och red honom igår så bestämde jag mig för att inte ha dåligt samvete. I morgon tänkte jag antingen longera honom eller dra ett dressyrpass. Vi får se hur det blir.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och vila lite, för tidigt i morgon bitti ska jag skjutsa tillbaka min gubbe till Livgardet och utbildningen han är med och håller i. Gubbfritt en hel vecka och därmed kanske än mer tid i stallet. Stackars mig..   

Ovido - Quiz & Flashcards