Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Kristin - 18 mars 2013 20:18

Idag var Smulan stel och lite öm i ryggen. Inte helt oväntat då hon sprang omkring och spände sig nästan hela lektionen..

Jag satte på henne back on track padden över ryggen i 10 minuter för att värma upp den ordentligt. Sedan gav jag henne en omgång med en sådan där gummi"borste" med stora piggar om ni sett en sådan. Efter det masserade jag igenom hela kroppen med mina händer, halsen var favvostället och länden/rumpan den ömmaste. Beslöt att tömkörningslongera idag istället för att rida. Ingen vits att hon får vila när hon behöver jobba igenom kroppen efter igår och inte snällt att tvinga henne att bära omkring på mig då.

B o T padden fick vara kvar under longeringsgjorden, som jag toppade med ett ylleländtäcke, Sedan longerade jag henne med tömmar. Hon gick väldigt bra även om hon protesterade lite i början. Efter en stund drog hon några fina fyrfota hopp i galoppen, så jag tolkar det som om det inte var en dålig dag idag trots allt..   

Efter longeringen strechade jag igenom alla fyra benen och släppte ut henne i hagen igen.

Lattjo tog jag en tur på nästan 40 minuter och bitvis i traven var han sjukt fin och det kändes tydligt när han kom upp med ryggen och jobbade på rätt. Han är väldigt trevlig och inbjudande att sitta på, men försöker slippa undan genom att rusa iväg i traven. När jag sätter mig ner så kommer jag åt honom bätte utan att slåss och han känns väldigt mjuk bitvis. Fina hästar jag har!

Efter ridturen med Lattjo fick båda hästarna lunchhö ute i hagen. Det blåste kallt men solen sken ju iaf..

Ovido - Quiz & Flashcards