Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Kristin - 26 mars 2013 17:19

Vågar börja tro på att våren är här!   

Det är så skönt att vara utomhus när det är så här varmt och skönt! Tog av Smulan täcket medan jag mockade. Hon passade på att rulla sig (precis som jag hoppades) och hade två lerfläckar på ryggen när jag tog in henne. Med tanke på att hon är lite pälsöm, så tömkörningslongerade jag henne idag igen. Underlaget är toppen och det är lika bra att passa på nu medan det finns snö kvar. Hon gick jättebra och busade bara iväg en gång. Det är nyttigt för henne att själv få hitta balansen i galoppen och jag ser att det nästan är svårare än när jag sitter på.

Hon var lugn och jobbade på bra, så hon fick massor av beröm.

Lattjo fick sig en REJÄL omgång med borsten idag. Sjukt vad med hår han tappar!! Nu när jag börjar se slutet på fällandet, så ser han riktigt fin ut där under..

Jag ska snart tillbaka till stallet för ikväll kommer hovis ut för att sko om honom. Skönt! Han behöver fortsätta bygga upp sig och jag tycker han redan har hunnit tappa en del muskler under den här veckan han stått..

Får väl longera honom i morgon för han kommer vara sjukt taggad   

 

Ovido - Quiz & Flashcards