Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Kristin - 16 mars 2013 21:44

Igår joggade jag Smulan lite försiktigt, dagen efter träningen o allt.. Hon protesterade lite genom att ruska rätt mycket på huvudet i början. Red henne ordentligt förböjd i båda sidorna, som vi gjorde på träningen. Hon var mycket mjukare o började frusta efter en stund. Jag tror att även om hon var stel o hade träningsvärk så var det ruskigt skönt att stretcha igenom kroppen lite. Red i ca 20 minuter o bara i skritt o trav. Idag har hon fått stå, då jag jobbar.Lattjo o jag red med stallägaren på sin Helmer. Lattjo var grinig o hade helt enkelt en dålig dag. Den första sedan han kom, faktiskt. Han är en väldigt tydlig häst på alla vis. Man behöver inte gissa sig till dagsformen, om man är observant så talar han om det. Efter en 40 minuters tur så hade det vänt- det gör det alltid =)Lattjos ägare var ute och red honom idag. Kul! Både för henne o för honom =) I morgon ska jag och Smulan rida för Sara de Wilde. Det ska bli intressant. Jag har lånat hennes fina ridhus ett par gånger, men jag har aldrig ens sett henne rida. Dock har jag hört mycket gott om henne, så jag ser verkligen fram mot det.

Ovido - Quiz & Flashcards