Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Kristin - 3 oktober 2009 16:14

Newada har ett brännmärke på vänster bakben i höjd med knäet, som hon fick i Polen. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga för att få reda på vad märket betyder. Är det någon som har en idé?

Har sett Tyskland Trakhener märke och detta påminner lite om det..


  

Av Kristin - 3 oktober 2009 15:10

Idag på morgonen kom min kompis Rebecca ut som haft Newada i två månader innan jag flyttade henne till nuvarande stallet. Hon ska låna Newada och tävla hoppning om tre veckor på STERK, så innan dess måste de ju öva =0)

Newada stortrivs med Rebecca på ryggen, det märks tydligt. Tyvärr hade jag inte kameran med, detta borde ha fotats! Jag är så jäkla stolt över mitt polska åbäke till häst och Rebecca som inte hoppat "sedan Finska Vinterkriget" som hon själv uttryckte det..

Ibland blev det bara SÅÅ bra och SÅÅ snygga språng! Samlad och bärig galopp där Rebecca fick komma till ridning och matte kunde stå och bara njuta. Pärlan min!

*stolt matte*

Jag vet inte riktigt hur kompisen kände när hon åkte från stallet men jag var löjligt nöjd och stolt över dem båda. Något språng blev lite tokigt då Newada älgade på efter förra hindret. Hon gick av stoort, dock med alla benen på rätt plats och med ryggen där den skulle. Ingenting var läskigt, vare sig regnbågs murar, sockerbitar eller det faktum att Newada inte hoppat speciellt mycket i sitt liv.

Hon kommer ju aldrig kunna gå de msv klasserna i hoppning, men upp till dem så kommer hon inte skämma ut sig.

Jag och Rebecca bestämde att hon skulle komma ut nästa helg igen, om hennes schema tillät det. Då kan jag lova att kameran kommer vara med i högsta hugg!


  


Ovido - Quiz & Flashcards