Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Kristin - 16 oktober 2009 21:49

Idag REGNADE det när jag åkte till stallet. Eftersom Newada ska tävla i morgon så ville jag verkligen att hon skulle gå idag. Till min glädje såg jag att Newada fortfarande stod inne, trots att klockan var runt 9.30 när jag kom till stallet. A som äger stallet är väldigt lik mig på det sättet att när det regnar så här mycket så låter hon sina hästar hellre stå inne än vara ute och bara st och längta in.

Vi har redan kollat av med varandra vad vi tycker om olika väder och jag var glad att Newada slapp gå ut i det iskalla regnet. Istället öppnade A alla fönster (alla boxar har eget fönster) så hästarna kunde titta ut. Det gillar jag!

Mockade och gjorde klart allt medans jag hoppfullt kikade ut och väntade på att regnet skulle avta, men det gjorde det inte- snarare tvärtom.. *suck*

På med regnländtäcket och jacka för mig och sedan ut på ridbanan *wiiee* (eller inte)

Vi jobbade på i ca 30 minuter men jag fick aldrig riktigt den där kicken idag. Newada var bra, men inte riktigt så fin som hon varit ett par av de sista gångerna jag ridit. Antar att jag börjat få helt andra krav på henne nu när allt börjat släppa..

Tvättade henne ORDENTLIGT efteråt och putsade all utrustning, flätade all man (den SKA ligga på en sida!!) och även svansen. Hoppas hon är ren i morgon oxå nu *håller tummarna*

Jag jobbar ju som sagt i morgon när R ska tävla Newada i hoppniong, men jag kommer väl att ringa ett par gånger under dagen för att checka av *s*



Ovido - Quiz & Flashcards