Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Kristin - 15 oktober 2009 22:04

Den 9/10 fick min fina gamla d-ponny Etta, som egentligen hette Curiosity Killed the Cat, somna in 24 år gammal. Vi köpte hennes mamma Ceder Briza år 1980, och Etta föddes -85. Jag var med när Briza födde Etta stående och lustigt nog födde Etta sitt föl stående- men det är en helt annan historia! Det var jag som red in Etta och började tävla henne. Sedan har hon fått några nya ryttare under åren att lära och ta en bit upp i klasserna. Hoppa älskade hon över allt annat.

Detta är det jobbigaste med att ha djur och det gäller att vara en lika bra hästägare den dagen man köper hästen som den dagen det är dags att ta det tuffa beslutet. All heder till familjen Nordstedt-Petersson som tagit så väl hand om Etta på ålderna höst! Kan inte annat än vara glad över att jag gick efter magkänslan den dagen familjen var ute för att provrida Etta.

Kvar har jag alla fina minnen av tiden med Etta. När jag klarar av att tänka på henne utan att vara så himla ledsen så ska jag dela med mig av ett par av dem. Tills dess..Vila i frid älskade lilla ponny och hälsa Cråkan och Tryffe från mig!


    



  

Bilden är tagen samma dag som hon togs bort..

Ovido - Quiz & Flashcards