Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Kristin - 5 oktober 2009 18:49

Jag har letat efter en skötare till Newada. Jag väljer ordet skötare istället för medryttare, då en medryttare betalar för sig medan en skötare hjälper till utan att betala för sig.

Det har varit ut en tjej för att prova på, och då insåg jag hur svår Newada är. Började tvivla på om det ens är möjligt med en ny ryttare på ryggen. Vi har kommit så långt och jag är rädd för att en ny ryttare kan förstöra mer än vad det är värt.

Hur som helst så fick Johanna som tillsammans med sin familj är den andra inackorderingen i stallet, testa att rida Newada idag. Jag fick låna deras trevliga nordsvenska travarsto så vi kunde rida ut tillsammans.

Till att börja med så var Newada väldigt orolig men efter första traven så lugnade hon ner sig. Det viktiga med den som ska rida Newada är att hon eller han vill rida ut i skogen och just Johanna är idealisk. Då kan hennes mamma rida med på deras häst och jag vet att den här tjejen är pålitlig. Så som det ser ut nu har både jag, Newada och Johanna gett tummen upp för den här idéen. Johanna ska rida Newada på onsdag igen, då med sin mamma så får vi se.. Det var i allafall roligt att se Newada från sidan om, för omväxlings skull..   =0)

Ovido - Quiz & Flashcards