Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Kristin - 13 oktober 2009 20:59

Eftersom jag inte hittat hur man bäddar in youtube klipp på bloggplatsen så har jag klippt och klistrat istället. Titta på den här länken och få er ett gott skratt, ni också  =0)

Jag håller på ponnyerna (inte helt otippat)

http://www.youtube.com/watch?v=bqo9IVqAnWk


Av Kristin - 13 oktober 2009 20:46

Idag var hovis ut på morgonen. Det är såå skönt att alla fyra skorna suttit en hel skoperiod så det fanns något att spika sömmarna i. Newadas vänster framsko har ju varit en följetong i ett par månader nu.. Det har blivit till att ha boots i hagen och undvika alla knöliga, svårframkomliga stigar och diken. Jag tror vi kommer att göra det i fortsättningen också, Newada får helt enkelt hålla sig till grusvägar i fortsättningen.

Hur som helst. Med nya skor på fötterna så selade jag på henne loungen och tog ut henne på ridbanan. Eftersom det blåste som attan ute (och lite till) så satte jag back on track- ryggstycket under selen så hon höll sig varm över ryggen.

Skrittade fram en bra stund innan jag satte selen på plats och Newada fick börjajobba. Mycket i trav och sedan en 5-6 galoppfattningar i varje varv. Hon var bara såå fin och gick samlat utan att slåss upp i galopp. Bar sig bra i båda galopperna och gick lugnt. Stort! Såå nöjd =0)

Hon fick mycket beröm och extra pyssel innan hon äntligen fick gå ut i hagen.

I morgon har jag möte, så jag åker ut till stallet på eftermiddagen. Då kommer equiterapeuten ut också och som jag sa igår så hoppas jag att även han ser någon skillnad..

Ovido - Quiz & Flashcards