Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Kristin - 17 oktober 2009 19:17

Idag var Newada utlånad till min kompis R som skulle tävla i hoppning. Newada har aldrig tävlat och R har inte tävlat på några år, så de startade bara 60 cm. Heby är känd för att ha mycket för hästarna (och ryttarna) att titta på och det är ett bra ställe att börja tävla på både för häst och ryttare.

R gjorde beslutet att rida fram länge då Newada var väldigt på hugget och t om gjorde en caprioll på framridningen. Första språnget på framhoppningen var lite knackigt, men sedan flöt det på.

Jag jobbade ju som sagt, så min mamma som var med ringde mig när R och Newada gick in på banan. Jag hade alltså en livekontakt på plats =0)

Allt gick jättebra och varken Newada eller R tittade speciellt mycket på något inne på banan, en 0:a alltså!

R var riktigt nöjd efteråt och jag var också riktigt glad- även om det var sunkigt att inte få vara med på plats. Ett stort grattis till R som så bra rattade runt Newada inne på banan. *kram* på dig gumman!

Ovido - Quiz & Flashcards