Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Matte är konvalecent..

Av Kristin - 29 januari 2010 19:45

Har haft tokont i ryggen och fått fina vita piller med kodein i. Tyckte dock att det var jobbigt att räkna alla rosa elefanter    så jag skippade dem och har enbart knaprat diklofenak istället. I två dagar har mamma och A som driver stallet, mockat åt mig så jag kan halta omkring hemma utan att överanstränga ryggen. Jobbade igår och det gick väl ok. Åt tabletter men skippade att köra något då så klart..

Mamma sa igår att Newada kikat bakom henne och väntat på att jag ska dyka upp. Det värmer att hon saknar mig trots att det är jag som kräver allt möjligt omöjligt av henne   

Mockade, la in nytt spån och gjorde i ordning maten till Newada och plockade sedan in henne. Hon såg lite förvånad ut när jag kom precis som att hon inte trott jag skulle dyka upp mer.

Gjorde klar henne med en svart schabrak, fårskinn och dressyrsadeln överst. Ett nytt brunt skritttäcke i bävernylon med fleecefoder fick hon över rumpan. Kulbettet i munnen och det fina swarowskipannbandet i gult och blått i pannan. Fiin häst <3

Ledde ut henne på gården, klättrade upp på pallen och satte foten i stigbygeln. Runt stallet kom så klart då grannen hund lösspringade. Tycker den där hunden är otroligt instabil, så jag krånglade mig ur sadeln och ner på backen igen. Tänkte att om han skrämmer Newada och hon far iväg, så ryker nog min rygg igen.

Hann bara landa med fötterna i backen innan hunden är framme vilt skällande och hoppar upp på mig. Puttar undan honom men han fortsätter skälla och hoppa (idiothund) Sedan springer han runt och fram till Newadas bakben och stöter med sin nos mot hennes ben. Vet inte varför, men det kändes som att han var ute efter en reaktion.

Han brukar ligga lite på lur när man rider förbi huset och sedan rusa fram vilt skällande. Newada hoppar bara till, men det är inte roligt det heller..

Nu kändes det som om han antingen ville ha henne att springa alternativt att sparka. Vad som än hade hänt, så hade det inte slutat bra.

Röt till åt hunden och skickade en spark efter den som (tyvärr) inte träffade. Efter en liten stund så sprang den runt hörnet igen och blev infångad av sin husse eller matte. En dag kommer det att hända något och jag hoppas att jag inte är inblandad då, för den hunden kommer inte att leva ett dygn till i såfall..

Lite skakad över vad som kunde ha hänt, gick jag tillbaka till pallen och satte upp igen. Red en stund på vallen och Newada kändes rätt fin men lite okoncentrerad. Lite pigg skulle jag tro, vilket inte är så konstigt   

Red ca 15 minuter, mest i skitt och lite trav. Ska försöka lyssna på ryggen och ta det lite lugnt, men skippa ridningen helt kommer jag inte att göra.

Newada fick stå inne efteråt med lite hö, äpplen och morötter. Gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards