Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Shoppinglusta

Av Kristin - 29 oktober 2009 10:14

Nu när hösten är här och kylan kryper inpå så letar jag efter ett varmt och mysigt vinter-innetäcke till Newada. Har hittat ett på Horze.. http://horze.se/product_info.php?products_id=24714&n=M1

Det är så snygg och varmt. Det finns bara en nackdel och det är att det är ljusgrått.. *suck*

Har kikat runt på andra sidor, men har inte hittat något jag gillar. Täcket ska ha minst 300 g fyllning och HELST halv eller helhals. Sedan ska det inte kosta mer än 1000kr. Den kombinationen verkar stört omöjlig.. *suck igen*

De har ju det här täcket också.. http://horze.se/product_info.php?products_id=24555&n=M1 

Har det här innetäcket sedan tidigare, men det är bara 250 g fyllning och eftersom jag ska klippa Newada och hon står i ett kallstall så.. http://horze.se/product_info.php?products_id=24712&n=M1

Det är för övrigt ett bra täcke och dessutom jäkligt snyggt! (ingen nackdel)


Jag vet inte om det är snåltarmen som talar, men jag skulle helst vilja hitta ett täcke som är lite billigare. Funderar på att åka upp till Aubiose i Borlänge. Jag har nära till Västerås där det finns tre hästaffärer, men åker hellre upp till Borlänge när jag ska köpa täcken. De har täcken i alla prisklasser och ett ruskigt stort sortiment. Min favoritaffär, men det märks väl? =0)

Jag letar efter nya benskydd till Newada också och ett eller två dressyrschabrak. Jacson har fina skydd till ett bra pris.. http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/7193 

De svarta då så klart, Newada är ju så gott som helt vit och eftersom jag tänkte ha dem hemma när vi tränar så verkar vitt lite onödigt.

Ja, om man så vore miljonär, så vore det inget större problem att spendera pengarna..

Aubiose har mycket snygga schabrak också..





 
 
Natalja

Natalja

29 oktober 2009 23:24

Fåglasång har ett fint rutigt med hals för 700 kr
http://faglasang.com/product_info.php/cPath/53_91_184/products_id/605

Det är kul att shoppa med oj va dyrt det kan bli : o

http://latin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

30 oktober 2009 13:34

Våga inte åka till Aubiose utan att ha kollat om jag kan hänga på!! Inte för att jag är i akut behov av nått, men det kan man ju komma på under resans gång, hihi.

Kram/R

 
Ingen bild

Kristin

31 oktober 2009 16:01

Hejsan Natalja =0)
Ja, det brukar aldrig vara så att det är något problem att spendera pengar när man har häst. Skumt.. ;0)
Följde länken men hittade ingen bild..? Lite synd, för jag tycker det är viktigt att se hur täcket ser ut. Bra pris dock! =0)

 
Ingen bild

Kristin

31 oktober 2009 16:04

Hejsan Rebecca!
Nu var jag ju till Aubiose i fredags, men lyckades med konststycket att köpa en grimma i Full (Vattenskallen behöver Xfull) och en dressyrgjord i 65 cm, men jag tror att hon t om skulle kunna ha 75 cm.. Så jag lär tillbaka dit, vill du med??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards