Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Aubiose

Av Kristin - 31 oktober 2009 16:38

Var upp till Aubiose igår fredag. Tänk så trist väg det är dit! Håller på att döö varje gång, men gillar ju verkligen butiken.. Synd att de inte har någon internet försäljning!

Hittade ett underbart vintertäcke med 400 g fyllning av samma märke som det Newada har nu, men istället för den speciella metallic-gröna färgen så hade det en superhäftig o läcker metallic-vinrön färg. Hel hals också så klart =0)

Med motiveringen att Newada kan ha det andra vintertäcket med hals jag köpte inne i stället, så handlade jag det här för att hon ska ha ute *kvinnlig logik*

Med hem i påsen följde ett svart och ett grå och blå mönstrat schabrak, båda med moccakänsla, som andas. Vet inte vad de heter, men det är sådana som ligger kvar av sig själva under sadeln, som paddar..

Hemma hade jag redan lindor i svart och samma blå färg som det var på ena schabraket, så det var perfekt!

Två par boots i gummi med rejäl kardborre, två par snygga vinter ridstrumpor, en anatomiskt utformad läder dressyrgjord och en jättefin grimma i stålgrått med ludd på näsa och bakom öronen.

Tyvärr så visade det sig att jag borde ha tagit grimman i XFull och gjorden i 70-75 cm, så nu måste jag tillbaka dit. (stackars mig..) =0)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 4 april 2014 15:53

Min blogg finns numera här; http://www.nattstad.se/minah%C3%A4stbravader Efter 5 år här, känns det som om det är dags att prova något nytt  =) ...

Av Kristin - 4 april 2014 15:26

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 7122057157

Av Kristin - 3 april 2014 10:31


Jag har äntligen fått börja rida i paddocken! Tänk vad skönt det är när man suttit "inlåst" i ridhuset och harvat en hel vinter. Stackars Ernst är verkligen livrädd för att vara ute utanför gården och när jag promenerar med honom på grusvägen får han...

Av Kristin - 29 mars 2014 17:59


Just nu vill jag bara till stallet! Är på jobbet för andra dagen i rad och har inte kunnat rida. Eftersom Ernst inte har något vidare kondis efter att bara ha skrittat några gånger i veckan med mig på ryggen så tar vi det lugnt. I förrgår red jag i...

Av Kristin - 26 mars 2014 22:39


Just nu är det mycket. Ernst hade lite hakar på tänderna som ploppat upp efter att han blev raspad i höstas. Han ska nu gå varannan dag i ca två veckor så de små såren i kinderna hinner läka. Jag tycker inte att det är så stor skillnad i munnen på ho...

Ovido - Quiz & Flashcards